lördag 25 juli 2009

"osuwari" väska

stolek: 22cm*22cm
** "osuwari" betyder "sitta" på japanska

jag skulle ge denna väska till min kompis men jag hann inte sy. grå prickig tyg är från 10 gruppen, jag köpte för 3 år sedan. oj... länge sedan.. tyget var en stuva så det var inte så dyrt.min favorit, gul prickig tyg är från second hand affär i göteborg. inne är grön rutig.

detta mönstert har som en lock med ett band så att man kan knyta ihop överst.
det var total enkelt att sy så jag ska göra några till och olika stolek igen.

jag har varit Heden marknad idag och hittade två "Arabia" "teema" muggar. 30kr/st.
tycker mycket om loppis/marknaden !!!

4 kommentarer:

  1. jättefin! jag skulle vilja köpa en sån....ska du sälja väskan på nätet??

    SvaraRadera
  2. >Sara
    tack så mycket!mm,nätet...inte än..
    jag funderar på att sälja dem på gatan eller marknader fast loppis är kanske svårt eftersom priset skulle bli dyrare än andras saker.

    SvaraRadera
  3. Hej på dig! Vilken fin blogg du fixat! Ja jag håller som bäst på att fixa i min nya syhörna och nu kliar det i mina syfingrar. Speciellt när jag fick se din fina väska. Verkligen jättefin! Hoppas ni mår bra och att ni haft en skön sommar. Vi har varit mycket på resande fot här i Sverige. Kul att du ska kunna åka hem en sväng igen snart. Tiden går så fort! Vi får ses och fika någon dag tycker jag! kram johanna

    SvaraRadera
  4. >johanna
    oj!!tack johanna!ni är upptagna, eller? har ni haft bra semester? han har vuxit jättemycket så att han inte kan klä på hans gullig mössa(prickigt) längre. kepsen som jag köpte från dig, den kan använda.
    jag ser fram emot att träffa er snart!

    SvaraRadera